Email instellen - Outlook 2013
Om je mail in Outlook 2013 in te stellen volg je de volgende stappen:
1. Je opent Outlook 2013
2. Je klikt op het tabblad 'File' (Bestand) linksboven in je beeldscherm.
3. Vervolgens klik je op 'Add Account' (Account Toevoegen)
4. Dan klik je op 'Manually setup or additional server types' (Serverinstellingen of extra servertypen handmatig configureren) en vervolgens op 'Next' (Volgende)
5. In dit scherm heb je de keuze om je mail in te stellen als POP3 Account of als IMAP.
5. In dit scherm heb je de keuze om je mail in te stellen als POP3 Account of als IMAP.
- POP3 -> Je trekt alle mail van de server af naar je mailclient toe. Je bepaal dan zelf wat je met de mail vervolgens doet. De mail blijft hier dus niet op de server staan. Ga verder met punt 5.1 t/m 5.5
- IMAP -> Je synchroniseert je mail. Mail en mappen op de server komen overeen met je mailclient. Mail blijft dus op de server staan en je kan dus via de webmail ook bij al je correspondentie. Ga verder met punt 6.1 t/m 6.5
5.1 Indien je kiest voor POP3 dan vul je de volgende instellingen in:
a. Je naam - deze is zichtbaar voor anderen als je een mail stuurt.
b. Hier vul je je volledige mailadres in.
c. Hier vul ke 'pop.uwdomeinnaam.nl' in. Als je URL dus 'www.inkomendemailserver.nl' is dan vul je hier dus pop.inkomendemailserver.nl in.
c2. Indien je gebruik maakt van een SSL certificaat dient hier 'pop.mijnhostingpartner.nl' ingevuld te worden.
d. Hier vul je ALTIJD smtp.mijnhostingpartner.nl in! Dus niet de smtp server van je internetprovider!
e. In dit veld vul je het volledige mailadres in wat je aan het configureren bent.
f. In het wachtwoordveld vul je het wachtwoord in wat hoort bij het betreffende mailadres. Deze heb je zelf ingegeven via het controlpanel.
5.2 Vervolgens klikt je rechts onderin op 'More Settings' (Meer instellingen)
5.3 In het volgende scherm heb je een aantal tabbladen. Bij het eerste algemene tabblad kan je nog wat overige informatie kwijt. Dit is echter niet vereist en kan je verder ook leeg laten. Je klikt op het tweede tabblad 'Outgoing Server' (Uitgaande Server).
In dit tabblad vink je aan 'My outgoing server (SMTP) requires authentication' (Mijn uitgaande mail (SMTP) vereist autenticatie).
5.4 Je bent nu bijna klaar met het instellen van je mail. Je klikt op 'OK' waarna je weer terugkomt in het overzichtscherm. Als je dan vervolgens op 'Next' (Volgende) klikt dan worden je accountinstellingen gecontroleerd. Als alle vinkjes groen zijn dan heb je je mail succesvol geïnstalleerd!
5.5 Klik nu op 'Close' (Sluiten) en op 'Next' (volgende) en 'Gefeliciteerd, je hebt je mail succesvol geïnstalleerd! Klik als laatste op 'Finish' (voltooien) en je bent helemaal klaar om je mailaccount te gebruiken.
6.1 Indien je kiest voor IMAP dan vul je de volgende instellingen in:
a. Je naam - deze is zichtbaar voor anderen als je een mail stuurt.
b. Hier vul je je volledige mailadres in.
c. Hier vul je 'imap.mijnhostingpartner.nl' in.
d. Hier vul je ALTIJD smtp.mijnhostingpartner.nl in! Dus niet de smtp server van je internetprovider!
e. In dit veld vul je het volledige mailadres in wat je aan het configureren bent.
f. In het wachtwoordveld vul je het wachtwoord in wat hoort bij het betreffende mailadres. Deze heb je zelf ingegeven via het controlpanel.
6.2 Vervolgens klik je rechts onderin op 'More Settings' (Meer instellingen)
6.3 In het volgende scherm heb je een aantal tabbladen. In het algemene tabblad kan je desgewenst wat overige informatie kwijt. Dit is echter niet vereist en kan je ook gewoon leeg laten. Je klikt op het tabblad 'Outgoing Server' (Uitgaande server).
In dit tabblad vink je aan 'My outgoing server (SMTP) requires authentication' (Mijn uitgaande mail (SMTP) vereist authenticatie).
6.4 Je bent nu bijna klaar met het instellen van je mail. Je klikt op 'OK' waarna je weer terugkomt in het overzicht scherm. Als je dan vervolgens op 'Next' (Volgende) klikt dan worden je accountinstellingen gecontroleerd. Als alle vinkjes groen zijn dan heeft je je mail succesvol geïnstalleerd!
6.5 Klik nu op 'Close' (Sluiten) en op 'Next' (volgende) en 'Gefeliciteerd, je hebt je mail succesvol geïnstalleerd! Klik als laatste op 'Finish' (voltooien) en je bent helemaal klaar om je mailaccount te gebruiken
7.0 Indien poort 25 SMTP is geblokt door je internet provider moet je de volgende stappen ondernemen.
Je gaat naar de 'Account settings'. Selecteer je email account en klik op 'Change'.
Het onderstaande venster word dan geopend. Klik hier op 'More Settings'.
Klik op de 'Advanced tab'.
Bij 'Outgoing server (SMTP)' staat nu 25, dit dien je aan te passen in 26.
Klik hierna op 'OK'.
NB. Mocht er onverhoopt een fout staan in dit artikel dan zouden we het op prijs stellen om hier melding van te maken. Wij zullen dit dan aanpassen. Wij danken je alvast voor de genomen moeite en input.