Doelstellingen webshop in 2018

Doelstellingen webshop in 2018

Doelstellingen voor je webshop in 2018

Het einde van het jaar nadert en daarbij ook de drukte die je deze feestdagen weer hebt meegemaakt in de laatste maanden. Het is belangrijk om duidelijke doelen voor jezelf neer te zetten voor 2018. Het is ook belangrijk om de doelen wel haalbaar te maken. Dit om jezelf en je collega’s teleurstelling of ergernis te voorkomen. We gaan in deze blog post een aantal punten behandelen die je wellicht als doelstelling kan toevoegen en hoe je een plan voor jezelf op kan richten.

Doelstelling 1, maak een plan.

Om jouw doelstellingen op een rijtje voor jezelf te hebben is het raadzaam om een plan hiervoor te maken. Dit maak je samen met je collega’s en stem je op elkaar af. Je kan bijvoorbeeld een tool hiervoor gebruiken of simpelweg een lijst met zijn allen opstellen en die aan de muur hangen. Telkens als je in 2018 een doelstelling hebt bereikt kan je hem fysiek afstrepen. Dat geeft natuurlijk een goed gevoel!

Doelstelling 2, focus naar de klant toeleggen

Het is makkelijk om met een webshop afstand te gaan voelen van je klanten. Aan het einde van de maand kan je in de verleiding komen om alleen de cijfers te zien. Om een connectie met je klanten te blijven onderhouden kan je dit op verschillende wijzen doen. Je kan persoonlijk contact met ze zoeken voor een extra incentive of eens een keer een kopje koffie drinken met gelijkgestemde personen.

Doelstelling 3, Maak gebruik van je bestaande kanalen en breid dit uit

Jouw Social media kanalen brengen een kostbaar netwerk aan om jouw webshop in kaart te brengen. We gaan er even vanuit dat je al een Facebook pagina hebt voor jouw bedrijf en hier af en toe een bericht op zet. Je hebt naast Facebook ook echter twitter, Instagram en YouTube. Dit zijn kanalen die bedrijven vaak niet gebruiken of sporadisch wat mee doen. Op Instagram kan je echter jouw producten in een korte, leuke en informele wijze promoten. Maak er wat leuks van en het kan zelfs Viral gaan. Bovendien zijn dit soort manieren om jouw producten te promoten vaak gratis of voor minimale kosten goed op te zetten.