Uitgestelde PayPal betaling, wat is dat en wat kan ik er aan doen?

Klanten van PayPal worden nog weleens gevraagd om aanvullende informatie te verstrekken over hun account. Het kan bijvoorbeeld zijn dat er 1 cent van je account afgeschreven wordt met daarbij een code. Deze code kan je dan vervolgens in uw PayPal account weer invoeren om je accountstatus te verbeteren. Dergelijke verificaties doet PayPal om fraude en misbruik te voorkomen.

Indien PayPal vraagt om aanvullende informatie te geven en je doet dit niet dan noemt PayPal dit een 'niet gecontroleerde account'. In deze situatie zal PayPal betalingen die je doet niet direct vrijgeven. PayPal houdt de betaling dan vaak 1 a 2 weken achter zodat met er zeker van is dat er van fraude geen sprake meer kan zijn. Dit noemt men een 'uitgestelde betaling'.

In deze situaties denk je dus betaalt te hebben, maar is het bedrag dus nog niet vrijgegeven en dus ook nog niet bijgeschreven op onze rekening. De factuur zal dus bij ons dan nog open staan.


Je kan drie dingen doen:

1. Wachten totdat de betaling vrijgegeven wordt. De betaling wordt dus later verwerkt en het account zal dan pas geactiveerd worden.

2. De verificatie (controle) van PayPal doorlopen om de betaling te voorspoedigen. Ook dit kan enkele dagen duren maar is vaak sneller dan wachten totdat de betaling vrijgegeven wordt.

3. De betaling via een andere manier doen en een ticket aanmaken met het verzoek om de PayPal betaling terug te boeken zodra deze is bijgeschreven.

Mocht je nog vragen hebben hierover dan kan je hiervoor een ticket aanmaken of even kijken of er iemand van de online chat aanwezig is. Doordeweeks tijdens kantooruren zijn helpdeskmedewerkers vrijwel altijd aanwezig om je vragen te beantwoorden.